zaterdag 10 mei 2014

Gratis Magazine

Gisteren heb ik weer eens een hobbytijdschrift gekocht. Thuis gekomen natuurlijk meteen er doorheen bladeren en dan heb ik al weer spijt van de aankoop. Je betaald € 6.25 maar achteraf staat er toch niet al te veel in wat je leuk vindt. Jammer!!

Nu kwam ik op Facebook de volgende link tegen:
http://echopark.mybigcommerce.com/2014-may-idea-book/ 

Een gratis E-boek met, voor mij, hartstikke leuke ideeën. Zoals al eerder hier op het blog geschreven, ik hou van clean and simple. 

Dus.......................... klik op de link en vraag het gratis E-book aan!!

Fijne zaterdag!

Marianne

zondag 4 mei 2014

Inchies, Rinchies, Twinchies, Rolo's, en ATC's

HUH?? Waar heb je het over??

Ik denk dat we allemaal wel de ATC kennen. Artist Trading Card. 

Een ATC heeft een bepaalde afmeting van 6,4 bij 8,9 cm. Dat mag staand of landscape zijn. Je mag op een ATC doen wat je wilt, als het maar de juiste afmetingen heeft. Op de achterkant zet je gegevens zoals je naam, adres of website, datum, titel en nummer voor het geval het kaartje een deel van een serie is. 

Naast de ATC's heb je ook Inchies.

Een Inchie is een klein werkstukje met ook een bepaalde afmeting. 1 inch bij 1 inch. Ook op de Inchie mag je doen wat je wilt. Stempelen, tekenen, schilderen, scrappen, maakt niet uit. Je kunt een Inchie als embellisment op een LO gebruiken maar ook op bijvoorbeeld een kaart. 

Een Rinchie is een rond werkstukje van maximaal 1 inch doorsnee. Er wordt gezegd dat je deze makkelijk in een kroonkurk kunt plakken maar ik heb dat nog niet geprobeerd. 

Een Twinchie is, je raad het al, 2 bij 2 inch. En hier gelden dezelfde regels voor.

Een Rolo is een kaartje dat er uit ziet als een kaartje voor een Rolodex. Corinne en ik hebben wel eens aan Rolodex-swaps meegedaan en dat was hartstikke leuk!! 


Al deze kaartjes kun je verzamelen en ruilen. Op internet zijn hier diverse groepen, blogs of websites voor te vinden. 

Heb ik je op ideeën gebracht??  Dat zou leuk zijn. Je kunt de inchies, twinchies e.d. ook heel goed op je kaarten of LO's gebruiken!

Fijne dag!
Marianne

donderdag 1 mei 2014

Bloemen Houden Van Mensen!!

Ik heb al een paar keer de workshop "Bloemen maken" gegeven. De eerste keer waren het een aantal zelf gemaakte bloemen op een vel cardstock om in een album te bewaren. 


Later kwamen de bloemen in een zelf gemaakt boekje. 


Voor deze workshop heb ik heel veel linkjes met ideeën voor allerlei bloemen bewaard. Ik heb ze niet allemaal gebruikt want dan zouden we nog steeds bezig zijn geweest met het maken van de vele bloemen. 

Deze link wil ik graag met jullie delen. Op het blog van A Million Memories kun je zien hoe je heel eenvoudig met wat knoopjes een prachtige bloem kan maken. 


Het leuke is dat je deze bloemen kunt maken met materialen die je al in huis hebt en op die manier heel eenvoudig goed kan laten passen bij het werkstuk waar het voor bedoeld is. Je kiest zelf je materiaal en
je kleur. Wat is er nou leuker dan zo'n prachtige zelf gemaakte bloem op je LO te kunnen plakken?? 




Bij deze LO heb ik gebruik gemaakt van een bloemenstempel. 


Vanaf september geef ik weer workshops en natuurlijk mag deze workshop dan niet ontbreken. Hou dit blog en mijn Facebookpagina in de gaten!! Vind deze pagina leuk en je bent als eerste op de hoogte van
de workshop-agenda. 

Fijne dag!
Marianne

zondag 6 april 2014

Leuke Challenge!

Zin in een leuke challenge?? Wat dacht je hier van??

De paperpads van Die Cuts With a Vieuw vind ik echt prachtig!! Mooi stevig papier. Mooie, heldere kleuren en meestal een paar vellen met bling bling er bij!

Ik volg ze dus op de voet om te zien wat voor moois er allemaal uit komt maar ook om te zien wat ze er allemaal mee doen. 

Dit keer hebben ze een leuke challenge op hun blog. Gebruik de sketch van de LO of van de kaart en gebruik papier van DCWV. Je kunt je werk posten op hun Facebook-pagina.


Je kunt natuurlijk ook hun blog en FB-pagina bezoeken om ideeën en inspiratie op te doen!

Ik ga verder snuffelen op hun blog!

Fijne zondag!
Marianne 

woensdag 2 april 2014

Sketchen maar!!!!

Deze pagina bezoek ik zeer regelmatig!!



Heb je eens geen inspiratie?? Weet je echt niet wat je met die foto's moet??

Dan raad ik je aan om naar Pagemaps te gaan!! Bergen en bergen sketches in allerlei formaten.



Dit vind ik deze keer wel een toppertje!!!

Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden!!

Fijne, zonnige dag!
Marianne

maandag 31 maart 2014

Creatief in de keuken

Voor vandaag heb ik een link naar een Food-blog. Weer eens iets anders!

Ik was op zoek naar gezonde tussendoortjes en kwam op de blog van Pauline.

Wat een heerlijk fris blog! Niet alleen de uitstraling maar ook het schrijven en de receptjes. Van alle kanten een aantrekkelijk blog!!

Wil jij ook lekkere ideeën opdoen? Kijk dan eens hier: Uit Pauline's keuken

Er wordt ook veel aandacht gegeven aan gezond koken. Ik vind het zeker de moeite van een bezoekje waard!!

Een fijne dag!
Marianne

vrijdag 28 maart 2014

Link tip!!

Deze link naar een hartstikke leuke site wil ik jullie niet onthouden!!

Scrapbook and Cards


Op deze site vind je echt van alles en nog wat over onze papierhobby. Niet alleen sketches, scrapbook LO's, kaarten, miniboekjes maar ook vier keer per jaar een erg leuk magazine!!

Dit magazine kun je niet alleen online inkijken maar ook downloaden. En zeg nou zelf! Wie kan er nu niet zoveel leuke ideeën gebruiken??!!

Ga naar de site en doe bergen en bergen inspiratie op!!

Ik wens iedereen een hele fijne, zonnige dag!

Marianne


woensdag 26 maart 2014

Scrapbooken in Alphen aan den Rijn

Eens in de 14 dagen probeer ik een crop te geven bij mij thuis in Alphen aan den Rijn. Alle hiervoor geplande data kun je hier op het blog zien aan de linkerkant. 

Je kunt ook lid worden van mijn Facebook pagina. Daar worden ook alle cropdata geplaatst.



Lijkt het jou ook leuk om eens gezellig te komen scrapbooken? Geef je dan op via een mail aan scrappyfingers@gmail.com of via mijn Facebook pagina van Scrappy Fingers

Fijne dag!

Marianne

zondag 23 maart 2014

Wat handig!!!

Dit filmpje kwam ik tegen op YouTube. Dit wilde ik echt met jullie delen!

Tijdens de workshop Basis Stempelen merk ik dat veel van jullie nog niet weten hoe je met een blending tool Distress Inkt kunt aanbrengen op papier.

Hier wordt het echt duidelijk uitgelegd:



Veel plezier er mee en een hele fijne zondag!

Marianne

vrijdag 14 maart 2014

Miniboekje van Yvonne

Zaterdag 1 maart kwamen Yvonne en haar dochter Heidy ook een miniboekje maken. 

Omdat op het laatste moment besloten werd dat ze het miniboekje gingen maken, hadden ze niet alle foto's op tijd klaar. Daarom werd het boekje gisteravond af gemaakt. 

Hier het resultaat van het boekje van Yvonne:




Ik vind het een ontzettend mooi boekje geworden!! Maar dat kan ook niet anders met foto's van zo'n mooie mannetje!!

Wil jij ook zo'n boekje maken?? Hou dit blog én mijn Facebookpagina in de gaten. Je kunt ook mijn Facebookpagina volgen zodat je meteen alle nieuwtjes te zien krijgt.

Wie weet tot één van de workshops!

Marianne

donderdag 13 maart 2014

Crop donderdag 10 april

Op donderdag 10 april geef ik een crop bij mij thuis.

Er is plek voor drie personen. Je kunt je opgeven via een mail naar scrappyfingers@gmail.com of via Facebook.



Wil jij ook gezellig komen scrapbooken, onder het genot van een lekker kopje koffie of thee? Geef je dan op. De kosten zijn € 7,50. 

Misschien tot de 27e!!

Fijne dag!

Marianne

WOYWW

Wat ligt er vandaag op mijn werktafel? Niets.... Afgelopen maandag ben ik bezig geweest met het overzetten van mijn foto's van een 6x8 a...