zondag 7 juni 2015

De Craftorij Zomer Challenge 2015 Opwarmertje 3

Ja, ik loop ontzettend achter met de Zomer Challenge, daarom probeer ik een inhaal-slag te maken. 

Hierbij opwarmertje nr. 3: Frame it.


Omdat het om het frame ging, heb ik de rest heel simpel gehouden. 

Het frame heb ik gemaakt door zwarte embospoeder op een lepel te verhitten met de heattool. Daarna heb ik het in een rechthoek op mijn craftsheet gegoten.


De quote is een stempel van Tim Holtz.

Op naar de nummer 1 van deze week. Een kaartje met labels. 

Fijne zondag!
Marianne

zaterdag 6 juni 2015

De Craftorij Zomer Challenge 2015 Opwarmertje 2

Ik het vorige bericht konden jullie opwarmertje 1 van de Craftorij Zomer Challenge 2015 zien. De opdracht was: Gebruik iets van draad of touw. 

De opdracht voor de tweede opwarmer was: Groen!!

Groen is niet echt mijn kleur maar ik heb mijn best gedaan. 


De achtergrond heb ik weer met de Gelli Plate gemaakt. Blijft mijn favoriete techniek op dit moment. Heerlijk creatief kliederen. 

De cirkels zijn de afdrukjes van een dopje van het een of ander met zwarte verf. De diaraampjes heb ik gemaakt met een Sizzix stans. De groene hartjes heb ik in een grijs verleden gestanst. Alle die-cuts die ik niet gebruik bewaar ik voor een later moment. 
De stempel van de pijl en de tekst heb ik nog maar pas en is van Stampin'up.

De Challenge is afgelopen maandag echt begonnen maar ik heb helaas nog geen kaartje kunnen maken. Dat hoop ik de komende dagen in te kunnen halen. 

Fijne zaterdag!
Marianne

vrijdag 15 mei 2015

De Craftorij- Zomer Challenge 2015

Bij De Craftorij kun je mee doen aan de Zomer Challenge 2015. Dat schijnen ze al een paar jaar te organiseren. 
Je maakt de hele zomer, aan de hand van opdrachten en/of thema's, werkstukjes op een correspondentiekaartje. 
Die kaartjes had ik nog liggen van het inkleuren van stempels met Copics of Derwent potloden dus ik kon snel aan de slag. 

Vandaag het eerste kaartje, opwarmertje want de challenge start 1 juni, gemaakt. 


De achtergrond heb ik met de Gelli Plate gemaakt. Zoooooooooo ontzettend leuk om te doen. De banner heb ik gemaakt van een stukje haakkatoen en washitape. De stukjes papier zijn scraps ( restjes van het scrapbooken), dus dat ruimt weer lekker op.

Als ik de moed heb, wil ik een filmpje maken om te laten zien hoe je zo'n achtergrondje kunt maken. Het is echt even oefenen en durven. 

Er zullen nog 100 kaartjes volgen, als ik ze allemaal kan maken tenminste.

Fine avond,
Marianne

dinsdag 28 april 2015

Design Team Book of Life 2015

Sinds het begin van dit jaar mag ik voorbeelden maken voor de Facebook pagina van Book of Life 2015. Hartstikke leuk!!! Ik MOET dus scrappen en dat zorgt er voor dat ik weer wat actiever ben. 

De LO over hoe ik mijn thee drink hebben jullie al gezien. De andere LO's die ik heb gemaakt wil ik ook nog even laten zien. 

Deze LO gaat over mijn werk.



Deze LO is een dag in februari. Heerlijk een dagje op de kleinkinderen gepast.



De laatste is een LO over onze Paastradities.



 

Lijkt het je ook leuk om het jaar 2015 op een leuke manier in beeld te brengen?? Kom dan eens kijken op de FB pagina van Book of Life 2015.

Ik ben nu heerlijk een weekje vrij dus ik hoop wel wat creatieve tijd te kunnen doorbrengen.

Groetjes,
Marianne

woensdag 1 april 2015

A Long, Long Time Ago..............

Het is weer erg lang geleden dat ik iets geplaatst heb. Ik moet toegeven dat ik de afgelopen maanden met heel veel andere dingen dan scrapbooken ben bezig geweest. Dat kun je zo af en toe eens hebben. 
Toch heb ik niet stil gezeten hoor. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan en door de crops die ik geef moet ik af en toe wel creatief bezig zijn. 
Sinds het begin van dit jaar mag ik voorbeelden maken voor een hartstikke leuke FB pagina: Book of Life 2015. Het is een besloten groep dus als je wil zien wat daar gebeurt moet je lid worden. 
Elke maand wordt er een lijstje met thema's op de pagina gezet. Je kunt aan de hand van die thema's de hele maand foto's maken voor je "Book of Life". Met die foto's maak je LO's op de traditionele manier of in de PL stijl. Die publiceer je dan weer op de pagina. Hartstikke leuk want er doen dames mee uit verschillende landen. 
Voor de maand april heb ik gekozen voor: How I drink my coffe/ tea en dit is mijn LO.





De achtergrond is een vel craft cardstock. Langs de rand heb ik gestempeld met stempels van Prima Marketing en Distress inkt. Daarna heb ik de randen van het vel een beetje bewerkt met Distress inkt. Toen dat te donker uitviel heb ik de spetters van witte inkt gemaakt om de boel toch nog een beetje op te fleuren. Daarna heb ik met een zwarte stift sommige spetters omcirkeld om een beetje diepte te krijgen. 

Het designpapier is Vintage Lace van Bazill, echt een aanradertje. 
smile-emotico
De bloemen zijn van Prima Marketing. De blaadjes heb ik van cardstockrestjes gemaakt met een Quickutz stans en de takjes met een stans van CreaLies. 



Ik hoop dat jullie de LO leuk vinden en ik zie jullie hier snel weer.

Marianne

maandag 12 januari 2015

Filmpje!!

Ik heb al diverse filmpjes gezien van de huidige CHA maar dit is weer zo'n hebbedingetje. Het lijkt me erg handig voor mijn mixed media werkstukjes. Ik ben benieuwd of ze ook op andere tubes gaan passen.



Nog een leuk filmpje maar dan van Tim Holtz.



Ik hoop snel meer te vinden.
Marianne

donderdag 1 januari 2015

Happy 2015 en meer Sneak Peeks

Ik wens jullie allemaal een geweldig, creatief en vooral gezond 2015!!


Elk jaar ga je bedenken wat je het volgend jaar anders zou willen doen of misschien wel zou willen voortzetten. Goede voornemens!! Hebben jullie die? Ik wel hoor!!

Ik wil het gezonde eten voortzetten. 
Ik hoop dat m'n lijf beter meewerkt zodat ik meer kan bewegen.
Ik wil meer tijd besteden aan scrapbooken en schilderen.
En ik wil graag meer workshops geven.

Dat zijn er voldoende zou ik zeggen. Ik hoop dat ik het volhoud. We gaan in elk geval ons beste doen!!

Dan weer nieuwe sneaks, want de CHA begint al bijna!!

Cosmo Cricket heeft een leuk filmpje op het blog staan. Dat moet je zeker eens bekijken.



Ik wil natuurlijk niet alles in één keer verklappen. De komende dagen volgen nog veel meer sneaks. Kom je dan ook weer kijken??

Fijne dag!!
Marianne

zondag 30 november 2014

Workshop Miniboekje

Afgelopen zaterdag 29 november kwamen vier gezellige dames een miniboekje maken. 

Drie dames wilden een jongensboekje maken, een dame koos voor een neutraal boekje. 

Om tien uur kwamen ze binnen en gingen naar boven. Ik kwam er achteraan met de nodige koffie en thee. Op tafel stonden de tasjes al klaar en nieuwsgierig werd er natuurlijk in gekeken.


Nadat de dames waren gaan zitten kon de workshop beginnen. Al snel waren ze alle vier geconcentreerd bezig. 

Natuurlijk maak ik er een leuke dag van maar zo'n miniboekje is echt hard werken!! ;-)

Tussen de middag hebben we heerlijk wat broodjes gegeten met een lekker kopje soep en koffie of thee.

De dames komen nog een keertje terug om het boekje helemaal af te maken, maar de voorlopige resultaten zijn wel heel erg leuk geworden!! Ze hebben allemaal het papier uit dezelfde papierlijn gebruikt maar ze zijn nu al heel verschillend!!



Dames, ik heb een ontzettend leuke dag gehad!! Ik hoop dat jullie het ook leuk en gezellig hebben gevonden.

Wil jij ook een workshop komen volgen? Kijk dan hier voor de agenda. Je kunt ook gezellig met vier personen komen voor een workshop op aanvraag. 

Fijne zondag verder!
Marianne

zaterdag 2 augustus 2014

Nog Meer Nieuwe Producten

De beurs is voorbij en er zijn heel veel nieuwe producten die al uitgekomen zijn en ook nog gaan komen. Ik heb al veel producten laten zien maar er is MEER!!!!

Ranger Texture Paste

Ik denk dat dit vele toepassingen heeft zoals op Lay-Outs, Mixed Media Canvassen, Kaarten enz. enz.

Verder ben ik niet zo onder de indruk van de nieuwe producten van Tim Holtz. Of zal het verzadiging zijn?
Ik had me er in elk geval meer van voorgesteld.

Ik denk dat we zo de meest leuke spullen die er aan gaan komen wel weer hebben gehad.

Jammer genoeg las ik ergens dat er voortaan maar 1 grote beurs is in Annaheim en dat is de winterbeurs, eind januari.

Dat zou jammer zijn want ik keek er wel altijd naar uit.

We storten ons hier in elk geval op het af maken van de hobbyruimte op zolder zodat we na de zomer kunnen starten met de crops en workshops.

Uiteraard houd ik je hier op de hoogte maar je kunt ook op mijn workshopblog kijken of op mijn Facebookpagina

Fijn weekend verder!

Marianne.


zondag 11 mei 2014

Pinterest

Hier op mijn blog heb ik behoorlijk wat linkjes staan waar je allerlei ideeën kunt opdoen. Ik vind het heerlijk om internet af te struinen naar leuke dingen, inspiratie. Ik heb dan ook honderden en honderden sites/blogs opgeslagen staan in mijn favorieten. 
Af en toe "pak" ik een map en ga dan elke site af. Vind ik het nog wel leuk?? Komen er nog nieuwe dingen op het blog of de site staan? Bestaat de link nog wel?

Zo vind ik het ook heerlijk om op Pinterest te kijken. 

Je kunt allerlei mappen aanmaken om daar je inspiratie in op te slaan. Of het nu om scrapbooken gaat, of kaarten maken. Recepten of interieur-ideeën. Je kunt er echt van alles vinden. 

Kijk ook eens in mijn mappen op Pinterest en wordt volger. Als ik iets nieuws pin, zie je dat vanzelf op de hoofdpagina verschijnen. 

Tot Pins!!

Marianne

zaterdag 10 mei 2014

Gratis Magazine

Gisteren heb ik weer eens een hobbytijdschrift gekocht. Thuis gekomen natuurlijk meteen er doorheen bladeren en dan heb ik al weer spijt van de aankoop. Je betaald € 6.25 maar achteraf staat er toch niet al te veel in wat je leuk vindt. Jammer!!

Nu kwam ik op Facebook de volgende link tegen:
http://echopark.mybigcommerce.com/2014-may-idea-book/ 

Een gratis E-boek met, voor mij, hartstikke leuke ideeën. Zoals al eerder hier op het blog geschreven, ik hou van clean and simple. 

Dus.......................... klik op de link en vraag het gratis E-book aan!!

Fijne zaterdag!

Marianne

WOYWW

Wat ligt er vandaag op mijn werktafel? Niets.... Afgelopen maandag ben ik bezig geweest met het overzetten van mijn foto's van een 6x8 a...