dinsdag 21 september 2010

Rood met witte stippen!!!

Het afgelopen weekend zijn we in Hellendoorn geweest. Vreselijk gezellig!! We hebben zaterdagmiddag een lange boswandeling gemaakt waarbij we heel veel paddestoelen hebben kunnen fotograveren. We (mijn schoondochter en ik) zijn helemaal blij!! Hieronder een overzicht van wat we zoal zijn tegengekomen.





Ik heb nog nooit zoveel paddestoelen gezien. Toch nog iets positiefs van al de regen die er is gevallen!!

Marianne

donderdag 9 september 2010

Helemaal niets!!!!!


Tja, het is weer zo ver! Er komt weer eens helemaal niets uit m'n handen! Daarom ga ik vanavond heerlijk croppen bij Hobby World aan de Rijneke Boulevard. Ik neem het boekje mee waar ik al een half jaar mee bezig ben, met de foto's van de "bruidstaart" van Robin en Eline. Misschien dat het toch nog eens afkomt en ik kan gaan beginnen aan het "grote" trouwalbum!

Het "grote" trouwalbum wil ik trouwens zelf gaan maken. Als iemand een linkje heeft of zo naar een werkwijze hoe ik zo'n album zelf kan maken, hou ik mij aanbevolen.

Marianne

dinsdag 7 september 2010

Meer met de Cuttlebug

Ik moet bekennen dat ik de Cuttlebug een geweldig apparaat vind!! Al mijn gekochte stansen en mallen kunnen er doorheen. En zo lekker eenvoudig.
Nu zag ik op een site dat je nog veel meer kunt doen met de embosmallen van Cuttlebug. Helemaal geweldig!! Want dit betekent nog veel meer mogelijkheden voor het maken van allerlei werkstukjes!!
Ik denk dat we allemaal wel deze embossingmal kennen.

Je kunt er prachtige achtergronden voor je kaarten mee maken. Je kunt de mal ook gedeeltelijk gebruiken!! En dat zonder lelijke randjes die je niet wilt hebben!!

Kijk op de site van deze dame en zie wat je allemaal nog meer kunt doen met je Cuttlebug! Nu wil je hem echt nooit meer kwijt!!

Marianne

woensdag 1 september 2010

Mini album

Op deze site staat een leuk en niet al te moeilijk mini album gemaakt door Lynn Ann Cuttler.


Er staat een stap voor stap beschrijving bij. Helaas in het Engels maar met behulp van de foto's moet het denk ik wel lukken.

Veel plezier er mee!!

Marianne

zondag 22 augustus 2010

In de ban van de bloem

Ik ben de laatste tijd alleen maar met bloemen bezig geweest. Ik had natuurlijk al een paar jaar geleden de workshop bloemen maken gegeven maar ik wilde ook wat andere bloemen er bij. Ik had al ideetjes opgeslagen, als ik eens iets leuks tegenkwam, dus kon ik daar tussen gaan kiezen. Uiteraard komt er weer een gehaakte bloem in de workshop want die blijven hot!!! Hier onder vnd je een afbeelding van een gehaakte bloem. Klik hier en je komt op het blog waar je stap voor stap kunt zien hoe je zo'n bloem moet maken. Je moet wel kunnen haken natuurlijk!! Kun je dat niet?? Ook dat kun je leren bij Hobby World Croptime!!

Ik ben benieuwd wat voor bloemen jullie kunnen haken. Ik zou het erg leuk vinden als jullie een link naar jullie gehaakte bloemen zouden plaatsen bij de reacties.

donderdag 19 augustus 2010

Nationale Kaartenmaakdag

Zaterdag 2 oktober is het weer Nationale Kaartenmaakdag. Van 10:00-17:00 uur zijn er verschillende Make & Takes bij Hobby World Croptime. Het thema is Kerst. Er zijn allerlei technieken die je uitgelegd krijgt en die je ook zelf kunt doen. De labels, die je dan maakt, kun je verzamelen zodat je met een verzameling leuke technieken naar huis kunt. De komende tijd zal er bekend gemaakt worden wat er allemaal precies gaat gebeuren.

Kom jij ook??
Marianne

woensdag 18 augustus 2010

Wat ligt er op mijn bureau woensdag

Ik zie op verschillende blogs dat er een foto gemaakt wordt van wat er op dat moment, de woensdag, op het bureau ligt. Altijd leuk om te zien waar iedereen mee bezig is.
Dus, ik ook een foto maken van mijn bureau, het is tenslotte woensdag!! Nu heb ik een bureau, met computer, en een werktafel. Allebei afgeladen met troep! Ik ben de laatste tijd bezig geweest aan een workshop en een aantal kaartjes, gisteren een voorbeeld gemaakt voor de Nationale Kaartenmaakdag van 2 oktober bij Hobby World Croptime. Ik ben erg slecht in opruimen, dus.......................... Hier mijn bureau en werktafel:


De ramen zijn beslagen, het regent pijpestelen op dit moment hier!!

Ik moet dus duidelijk eens grondig opruimen!! Misschien van het weekend?? Ligt ook een beetje aan het weer hoor, met lekker weer ga ik echt niet boven zitten!! Hahahaha!! Als het is opgeruimd zal ik weer eens foto's maken. Ziet het er vast leuker uit!

Marianne

dinsdag 17 augustus 2010

Aqua Markers

In navolging van de Copic Markers, komen er nu Aqua Markers uit. Je kunt er je stempels heerlijk vintage mee inkleuren. Er is zelfs een speciaal blog, waar je alles op de voet kunt volgen. Er loopt nu zelfs een candy!! Hartstikke leuk!!!


Ik kan niet wachten tot ik ze zelf eens kan uitproberen!!
Marianne

zaterdag 14 augustus 2010

Workshop Bloemenboekje

Zaterdag 23 oktober geef ik de workshop Bloemenboekje bij Hobby World Croptime in Hazerswoude, aan de Rijneke Boulevard.
Het begint om 10.00 uur en we werken door tot ongeveer 16.00 uur. De kosten zijn 27,50 euro p.p., dat is inclusief alle materialen. Wel zelf een lunch meebrengen.

We maken 10 bloemen van verschillende materialen die we in een boekje bevestigen. Het boekje maken we ook zelf. De bloemen kun je later namaken om te gebruiken op je lay-out of kaart.

Marianne

woensdag 11 augustus 2010

Vakantiesokken

Vakantiesokken??? Wat moet ik me daar nu bij voorstellen??!!
Ik zat in mijn favorieten de scrapblogs eens door te nemen. De lijst groeit en groeit en eens in de zoveel tijd spit ik alles door en blogs die niet meer bijgehouden worden en zo, verwijder ik dan. Kom ik op een blog, Frutsels genaamd. OK??!! Even kijken dan. Vakantiesokken??? Heel nieuwsgierig scrol ik naar beneden om te bekijken wat dat nu zijn. Ik ben er achter hoor!!
Dat zijn sokken die in de vakantie gemaakt zijn. Hahahaha!! Grappig!!

Ze zien er trouwens best leuk uit! Lekker om van de winter aan te hebben met m'n hangpak.

Verder staan er ook wel leuke dingen op het blog. Niet echt mijn ding om zelf te gaan doen maar zeker de moeite waard om eens door te kijken en inspiratie op te doen.

Veel plezier!
Marianne

dinsdag 10 augustus 2010

Aangepaste site van Aranca

Een mede-workshopleidster, Aranca, van Hobby World Croptime heeft haar website aangepast. Zeker de moeite waard om eens te bekijken.


Misschien zit er een leuke workshop voor je bij!!

Marianne

WOYWW

Wat ligt er vandaag op mijn werktafel? Niets.... Afgelopen maandag ben ik bezig geweest met het overzetten van mijn foto's van een 6x8 a...