dinsdag 11 oktober 2011

Kaartje met maskeren

Een tijdje geleden heb ik een kaartje gemaakt met twee verschillende stempels.Eerst heb ik met een figuurschaar een wolkenmotief geknipt. Daarna heb ik de magnolia gestempeld en nog een keer op een kladblaadje. Deze heb ik uitgeknipt en met verwijderbaar plakband op de magnolia geplakt die ik zou gaan inkleuren.

Met het uitgeknipte wolkenmotief en distress inkt heb ik de wolken gemaakt op de achtergrond. Daarna heb ik de bloemen gestempeld.

Als je de opgeplakte magnolia weghaald zul je zien dat de wolken en de bloemen ook echt achter de magnolia te zien zijn. Ik heb alles ingekleurd met Copic Markers.

Alle randjes van het papier heb ik geinkt, dat vind ik er altijd net even iets beter uit zien.


Ik vond het wel zo leuk om te doen dat ik er een workshop van ga maken bij Hobby World Croptime. Dat zal dan volgend jaar worden want dit jaar staan er nog stempelworkshops op het programma.


Een fijne avond,

Marianne

Stempelafdrukjes

Er komen weer hartstikke leuke nieuwe stempels van Magnolia uit (ik heb er al een paar in pre-order besteld) maar om ze allemaal aan te schaffen wordt wel heel erg prijzig! Ook de nieuwe Don & Daisy stempels van Marianne Design zijn te leuk om te weerstaan. Ik heb al aardig wat stempels, daarom leek het me handig om afdrukjes te ruilen. Dus.................Wie wil er stempelafdrukjes met mij ruilen? Ik stempel op Perfect Colouring Paper (de oranje versie) met zwarte Memento inkt. Mocht je afdrukjes willen met zwarte Stazon, dan kan dat ook.


Mail naar scrappyfingers@gmail.com zodat we kunnen uitwisselen welke stempels we hebben. We doen "gewoon" één tegen één afdrukje ruilen, dat lijkt mij het allermakkelijkst.


Ik ben benieuwd wie er mee doet.


Marianne

O ja, als het goed is, zijn er wat Smash-produkten onderweg. Zodra ik het heb ontvangen zal ik het zeker laten zien!!

zondag 9 oktober 2011

Geboortekaartje

Een tijdje geleden kreeg een collega van mij een dochterje, Lynn genaamd. Daar heb ik een geboortekaartje voor gemaakt.
Het papier is een oudere lijn van My Minds Eye, de basis is kraft cardstock. Voor de rand heb ik een randpons van ik dacht Martha Stewart gebruikt en de letters heb ik gemaakt van het papier van MME met Quickutzstanzen. Een grote roze strik maakt de kaart af. De gelukkige vader kwam nog even bedanken voor de mooie kaart.

Fijne avond,
Marianne

maandag 3 oktober 2011

Leuke tekst

Deze tekst vond ik op internet en ik vind hem geweldig!!

Voor iedereen die, net als ik, altijd moet letten op wat je eet:


Have a nice day!


Marianne

dinsdag 27 september 2011

Don & Daisy blog

Misschien hadden jullie al die leuke stempeltjes gezien van Don & Daisy (Marianne Design). Er is ook een blog van Don & Daisy.Als binnenkomer staat er meteen een hele leuke candy op het blog.

Ik doe mee!! Jullie ook??

Marianne

maandag 19 september 2011

Workshop Witte Kerstengel

Onlangs verscheen het blad Crea@Home met een groot aantal kerstdecoraties Zijn zijn voornamelijk gemaakt met Powertexproducten.



Naast de tafelstukken, kerstballen en kerststallen, vind je ook een kerstengel. Deze witte engel is gemaakt op een lege (wijn) fles. Het hoofd van de engel is nieuw in de collectie hoofden van Powertex. Het hoofd is bekend onder de naam Marjani.









Op zaterdag 22 oktober is het mogelijk om in de workshopruimte van Hobby World Croptime deze engel te maken.
De workshop begint om 10.00 uur en zal rond 16.00 uur eindigen. Tussen de middag is er een korte pauze waarin je een, zelf meegebrachte, lunch kunt gebruiken. Koffie en thee worden door Hobby World verstrekt.



Voor het maken van de engel breng je zelf een lege (wijn) fles mee en een stuk dunne tricot stof. bijvoorbeeld een stukje tricot laken of t-shirt. Voor de overige materialen wordt gezorgd.



De kosten voor de workshop zijn € 52.50.
Opgeven voor deze workshop kan in de winkel of via mail aan:









Fijne avond,
Marianne

Leuke video

Onderstaand filmpje heb ik van de site van Bev Rochester. Voor mij een bekende techniek, met dank aan de workshop van Astrid van der Meij, maar misschien kennen jullie het nog niet.



Groetjes,
Marianne

zaterdag 17 september 2011

Blogcandy Bev Rochester

Bev Rochester is een dame uit Engeland die vreselijk mooie kaarten kan maken. Ik kijk bij haar heel vaak welke kleuren ze ergens voor gebruikt. Je gaat dan vanzelf ook de juiste kleuren gebruiken voor bepaalde effecten.



Regelmatig heeft zijn blogcandy's op haar blog staan zoals de "Simon Says Stamp" candy.




Klik op de link en kijk wat je moet doen om ook mee te dingen naar deze candy. Wie weet!!







Dit keer is het een leuke Magnolia-stempel.

Succes!!
Marianne

dinsdag 13 september 2011

Scrapdelight Extra

Hoewel ik heel veel bij Hobby World Croptime aan de Rijneke Boulevard te vinden ben (het is zo lekker dichtbij), is Scrapdelight toch ook wel één van mijn favoriete winkels.
Regelmatig geven zij de "Scrapdelight Extra" uit. Een hartstikke leuk online-magazine dat zeker de moeite waard is om eens te bekijken.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Marianne

Smashbookvoorbeeld

Jammer genoeg hebben ze de Smashbooks bij Hobby World Croptime nog niet binnengekregen. Dat weerhoudt mij er niet van om mooie dingen op te zoeken.


Bovenstaand plaatje vond ik op de site van Prima Marketing. Dit geeft echt de kleuren van mijn woonkamer weer. Het mosterdgele mag je dan alleen vervangen door een mooie kleur groen. Dit is dus typisch zo'n plaatje dat ik in mijn Smashbook zou plakken.


Kijk trouwens even verder rond op dit linkje, niet alleen een mooi plaatje met prachtige materialen in geweldige kleuren maar ook een hele leuke sketch van een LO en uitwerkingen van het designteam van Prima Marketing en veel andere leuke ideeeen. Zeker de moeite waard.


Fijne dag!!
Marianne

maandag 12 september 2011

Blogcandy Nicole Verkooijen

Jaaaaaaaaaaa, op het blog van Nicole Verkooijen heeft zij een blogcandy geplaatst!! Hartstikke leuk!!. Kijk even op haar blog wat je moet doen om kans te maken op zo'n gave Letraset-set. Ik heb in elk geval meegedaan. Spannend!!



Fijne avond!!



Marianne

WOYWW

Wat ligt er vandaag op mijn werktafel? Niets.... Afgelopen maandag ben ik bezig geweest met het overzetten van mijn foto's van een 6x8 a...