donderdag 13 november 2008

En dan hier foto's van de demodag op 8 november!!

Op het blog van Croptime stel ik iedereen die meewerkte aan de demodag even voor.
Nu laat ik even zien wat ik die dag mocht demonstreren.

Ten eerste de Olba Bloementang, hele kleine bloemetjes vormen samen een prachtig geheel op bijvoorbeeld je kaarten.

Daarnaast mocht ik laten zien hoe je stempeltjes kunt inkleuren met Coloursoft potloden van Derwent.


Marianne

maandag 10 november 2008

Workshop Verjaardagskalender op Standaard

Op vrijdagavond 28 november geef ik de workshop Verjaardagskalender op Standaard. Het wordt een verjaardagskalender gemaakt met scrappapier. Voor de maanden van het jaar gebruiken we de Cricut. De kalender versieren we met bloemen, knopen, linten, verf en wat we nog meer kunnen vinden. Je kunt zelf papier uitzoeken die je mooi vindt. Daarbij zoek ik dan linten en bloemen die op dat moment verkrijgbaar zijn. Uiteraard zorg ik dat het een mooi en fleurig geheel wordt. Het wordt een pronkstukje om al je dierbaren op te zetten zodat je nooit meer een verjaardag vergeet.

Zoals gewoonlijk hebben we alle gereedschappen om te gebruiken in huis maar als je een schaar of een mesje hebt waarmee je lekker kunt werken, zou ik het zeker meenemen.


De prijs is €39.50. Dat is inclusief alle materialen en gereedschappen zoals papier, lijm e.d. die je nodig hebt. En er is natuurlijk veel koffie en thee!!


De workshop begint om 19.00 uur en duurt tot 22.00 uur.


Ik hoop tot ziens bij de workshop!!

Marianne

donderdag 6 november 2008

Demodag

Zaterdag 8 november is er een demodag bij Croptime. Ik heb al van twee dames de demo's uitgelegd maar nog niet van mezelf en de vierde dame. Omdat ik een nieuwe computer heb kan ik niet bij haar verhaaltje.
Tijdens de demodag gaan we op verschillende manieren kerstkaarten maken. Ik laat zien hoe je stempeltjes op verschillende manieren kunt inkleuren en ik demonstreer de Olba Bloementang waar je vreselijk mooie bloemetjes mee kunt maken.
Het is zeker allemaal de moeite waard om eens te komen kijken.

tot zaterdag!!

Marianne

vrijdag 24 oktober 2008

Het is weer gelukt!!

De site van Croptime is weer in de lucht. De webshop is niet meer online vanwege groot onderhoud. Om te zien hoe het wordt kun je hier klikken.

Marianne

woensdag 22 oktober 2008

Even niet in de lucht

Vanwege werkzaamheden is de site van Croptime in Alphen aan den Rijn tijdelijk even uit de lucht.

Marianne

maandag 20 oktober 2008

8 november demodag bij Croptime

Zaterdag 8 november heeft Croptime een demodag. Verschillende leden van het designteam zullen die dag laten zien dat je kerstkaarten kunt maken in diverse technieken. Ik zal de komende tijd elk dt lid haar verhaal laten doen. Hier allereerst Aranca en haar moeder Lea.

Lea maakt al ruim 20 jaar 3D-wenskaarten. In haar beginjaren was zij werkzaam als Pergamano-docente. Ze gaf niet alleen thuis cursussen maar was ook werkzaam op diverse beursen voor Pergamano waaronder op de KreaDoe. Ook was zij betrokken als redactielid bij de Pergadoe.
Een aantal jaren geleden ging haar voorkeur steeds meer uit naar een andere manier van kaarten maken, 3D kaarten, in combinatie met het gebruik van geborduurde randen en kralen. Hiertoe maakt zij gebruik van bestaande mallen en patronen maar ontwerpt ook vaak haar eigen kaarten. Op 8 november zal zij een demonstratie verzorgen van het maken van 3D kerstkaarten met kraaltjes waarvoor zij 3D vellen gebruikt die uiteraard bij Croptime verkrijgbaar zijn.

Aranca zal een demonstratie geven van het maken van scrapkaarten waarbij uiteraard gebruik wordt gemaakt van de nieuwste vellen kerstpapier. Ook op deze kaarten wordt geborduurd met behulp van de CreMotion borduurmal of de embossing/borduurmallen van Marianne Design.
Aranca is al enige jaren lid van het designteam van Croptime. Zij heeft bij Croptime onlangs een workshop gegeven waarbij de vele mogelijkheden van de CreaMotion borduurmal aan bod kwam tijdens het maken van een lay-out. Echter, de mal is ook te gebruiken bij het maken van wenskaarten.
Marianne

zondag 12 oktober 2008

Lieve kaart

Van een vriendinnetje heb ik deze ontzettend lieve kaart gekregen. Sinds vorige week ben ik afdelingshoofd, zij werkt er ook, en ik kreeg deze kaart om mij te feliciteren met de nieuwe functie en om mij succes te wensen omdat ik met hun moet werken!!

Dank je wel collega!!

Marianne

dinsdag 30 september 2008

Verjaardagskaartje voor dochter van vriendin

5 oktober is de dochter van een vriendin jarig!! Uiteraard heb ik voor de gelegenheid een kaartje gemaakt. Nu maar hopen dat ze hier niet komt!!


Marianne

zondag 28 september 2008

Mijn allereerste kerstkaartje van dit jaar!!

Hier is ie dan! Mijn allereerste kerstkaartje van dit jaar. Ik moet altijd even warmlopen dus de eerste kaarten die ik heb gemaakt ga ik zeker niet laten zien!!


Marianne

donderdag 25 september 2008

Workshop A Prima Book


Vrijdagavond 25 oktober geef ik de workshop "A Prima Book". We maken een miniboekje met een geembosde chipboard kaft. Je kunt papier gebruiken van Prima Marketing maar dat is natuurlijk niet verplicht. Besef wel dat het soort papier en de kleur de verder sfeer van je boekje bepalen. Zwart-wit foto's kunnen eigenlijk overal bij. Verder gaan we witte en transparante paintebles inkleuren en gebruiken we natuurlijk veel bloemen, knoopjes en linten. Ook gebruiken we een kader van Say it in Chrystals. Erg chique!! Er is ruimte voor 10 foto's die niet groter zijn dan 10x15 cm. We gaan er samen weer een prachtig werkstukje van maken.


Marianne

WOYWW

Wat ligt er vandaag op mijn werktafel? Niets.... Afgelopen maandag ben ik bezig geweest met het overzetten van mijn foto's van een 6x8 a...