zondag 16 augustus 2009

Get Sketchy

Er is een nieuw blog met hele leuke challenges: Get Sketchy!! Een cursist van mij van het Hobbyverwenweekend van afgelopen januari/februari is lid van het DT van deze blog. Helemaal leuk en nog van harte gefeliciteerd Lisette!!!

Van de allereerste sketch heb ik onderstaand kaartje gemaakt.


Verder ben ik allerlei voorbeelden aan het maken voor de nieuwe Hobby World winkel in Zoeterwoude. Op de dag van de opening, donderdag 17 september, geef ik een demo Derwent potloden dus daar moet ik ook voorbeelden van hebben. Pffffffffffff, druk!! Maar dat mag de pret niet drukken. We hebben nu vakantie dus zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen van tijd!!! Alhoewel............................. ik wil nog zoveel leuke dingen doen ook!

Ik hou jullie op de hoogte,
Marianne

dinsdag 11 augustus 2009

Even een kaartenupdate

De inspiratie laat het weer afweten. Daar heb ik nogal last van de laatste maanden. Er komt gewoon heeeeeeeeeeeeeel weinig uit m'n handen. Toch heb ik de afgelopen weken een aantal kaartjes gemaakt. Zelfs een kerstkaartje zit erbij!

Hmmmmmmmm, toch nog een aardig rijtje geworden!!!
Ik heb afgelopen week een aantal Copic Markers gekocht (dure liefhebberij!!) die ik toch nog even moet uitproberen. Als er mensen zijn met tips, hou ik mij van harte aanbevolen!

groetjes,
Marianne

vrijdag 31 juli 2009

Hobby World Almere én een nieuwtje

Zoals ik al eerder had vermeld ben ik vandaag naar Hobby World Almere geweest. Eerlijk gezegd niet alleen om er rond te kijken maar ook omdat ik wilde zien wat het eigenlijk inhoudt! Hobby World komt namelijk ook naar Zoeterwoude Rijndijk!! Bep Welters, van Croptime, zal daar naartoe verhuizen en misschien verhuis ik wel mee??!! Misschien ga ik daar wel voortaan mijn workshops geven!! Daarom heeft Croptime op dit moment opruiming. Om te zien wat het Hobby World concept nu eigenlijk behelsd ben ik daar eens gaan kijken en kon ik bij Esther (Essies) terecht met mijn vragen e.d. Het was hartstikke gezellig en de rondleiding was geweldig. Wat ontzettend veel spullen!!! Natuurlijk heb ik ook spulletjes meegenomen zoals een Martha Stewart pons! Ik heb niet veel foto's gemaakt want ik heb eigenlijk alleen maar mijn ogen uitgekeken!!
Wil je op de hoogte gehouden worden van de kortingen bij Croptime en van de verhuizing?? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.
Hieronder vind je een paar foto's en ik zal jullie zeker op de hoogte houden van alle ontwikkelingen.
groetjes,
Marianne

Hobby World Almere

Vandaag ga ik eens een kijkje nemen bij Hobby World in Almere. Ik zit in het designteam van de site Hobby World en nu ga ik eens kijken hoe de winkel eruit ziet! Ik ben erg benieuwd. Ik heb tot nu toe alleen negatieve dingen gehoord en gelezen en nu heb ik eindelijk eens tijd om mijn eigen mening te vormen. Ik heb er wel zin in. Ik neem ook mijn fototoestel mee. Nu maar hopen dat ze geen bezwaar hebben dat het foto's maak.
Ik zal, als ik even tijd heb, een verslagje hier plaatsen met natuurlijk de foto's.

Marianne

maandag 13 juli 2009

Even warmlopen

Zoals jullie misschien al gelezen hebben geven Astrid van der Meij en ik op vrijdag 30 oktober een grote Kerstkaartencrop. Daar moeten we natuurlijk voorbeelden voor hebben. Nu wist ik al dat kerstkaarten maken in juni/juli niet meevalt (ooit kerstkaarten moeten maken in de zomer voor een hobbyblad). Daarbij komt dat ik altijd eerst even moet warmlopen voordat de kaarten naar mijn zin zijn. Er wordt dus een kaart of tien gemaakt voordat de juiste eruit rollen. De eerste tien kaarten vind ik meestal niks, net zoals nu. Maar het begint te komen hoor. En ik hou mezelf maar voor dat het beter gaat als de nieuwe kerst-embosfolders voor de Cuttlebug zijn uitgekomen...................................



Fijne dag verder,
Marianne

dinsdag 7 juli 2009

Yeaaaaaaaaaahh!!!

Het is gelukt hoor!! 1000 hits!!! Dank jullie wel voor het komen bekijken van mijn blog!! Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!!
Marianne

zaterdag 4 juli 2009

Snoesjes van stempels


Er zijn hartstikke leuke stempels uitgekomen van Marianne Design. Snoesje!! Met deze stempels gaan we zaterdag 18 juli scrapkaarten. De stempels kleuren we in met Derwent potloden.

De workshop begint om 10.00 uur en duurt tot ongeveer 13.00 uur. De kosten zijn €27.50, inclusief alle materialen en gereedschappen die er nodig zijn en natuurlijk een lekker kopje koffie of thee.
Marianne

dinsdag 16 juni 2009

Een tipje van de kerstkaartencropsluier

We weten al wat meer over de kerstkaartencrop bij Croptime!!! Astrid en ik zullen allebei verschillende techniekjes laten zien. Astrid met stempels en inkt en ik met de Cuttlebug. We zijn hard bezig alles uit te werken dus heb nog even geduld. Zodra we een voorbeeld hebben of meer weten zullen we het zeker vermelden.

Marianne

vrijdag 12 juni 2009

Nog nooit geweest in Alphen aan den Rijn

We gaan iets doen wat we nog nooit gedaan hebben bij Croptime!! Zet alvast de datum in je agenda. Vrijdag 30 oktober vind er een "Kerstkaartencrop" plaats. Wat betekend dat?? Die vrijdag van 13.00-16.00 uur kun je kerstkaarten komen maken onder begeleiding van Astrid en van mij. Wij leren je techniekjes waarmee jouw kerstkaarten dit jaar helemaal eruit springen!! We zullen zo snel mogelijk voorbeelden op de website en het weblog van Croptime zetten en een inschrijfformulier. Inschrijven is noodzakelijk als je zeker wilt zijn van een plekje. Als de animo groot is willen we het die vrijdag uitbreiden naar de vrijdagavond van 19.00-22.00 uur.

Marianne

Er ligt weer iets te sudderen

Er ligt weer iets te sudderen op mijn werktafel. De dochter van een collega van mij had een zoontje gekregen en Georgien, de collega, had foto's gemaild. Natuurlijk!! Ze was zo ontzettend trots!! Na één blik op de foto's wist ik dat ik ze MOEST scrappen!!! Spullen bij elkaar zoeken, en........................ Dit is het voorlopige resultaat.


Werkstukjes liggen bij mij altijd een tijdje op mijn werktafel zodat ik nog een beetje kan schuiven en veranderen voordat ik het definitief vastplak. Natuurlijk laat ik ook het eindresultaat zien!!

Marianne

donderdag 11 juni 2009

Nog wat voorbeeldfoto's van de workshop Transparant boekje of Prima boekje

Zoals beloofd nog wat voorbeeldfoto's van het boekje dat je kunt maken tijdens de workshop Transparant boekje of Prima boekje van zaterdag 27 juni.


Dit is de voorkant van het Transparant boekje. Hier kun je goed een painteble sheet van Prima Marketing zien.

Dit is ook de voorkant van het Transparant boekje. Hier kun je goed zien dat we ook veel van de transparante sheets laten zien en niet alles dichtplakken met papier.

Dit is een doorkijkje van een van de transparante paintebles van Prima Marketing die we gaan gebruiken in het Prima boekje.

De workshop is zaterdag 27 juni van 10.00-16.30 uur en kost €39.50, incl. een eenvoudige lunch. Je kunt je hier opgeven voor een van de twee workshops.

Marianne

WOYWW

Wat ligt er vandaag op mijn werktafel? Niets.... Afgelopen maandag ben ik bezig geweest met het overzetten van mijn foto's van een 6x8 a...