zondag 6 november 2011

Opbergen van foams

Gisteren gaf ik de Basisworkshop Stempelen bij Hobby World Croptime. Tijdens deze workshop vroeg een van de cursisten hoe je omgaat met de foampjes van de blending tool. Moet je steeds de foam uitwassen zodat je ze kunt hergebruiken? Distress inkt is tenslotte wateroplosbaar??!
Ik heb ze toen verteld dat ik de foam bewaar in een grote plastic zak, maar dat wordt best wel vies, en wat ik op een beurs had gezien.
Ik kwam bij de stand van Scrapdelight en Michelle had CD-doosjes met daarin de foam opgeborgen. Hartstikke handig!!
Als surfend kwam ik op haar blog en zag de opruimtip weer en besloot meteen de tip ook op mijn eigen blog te plaatsen.
Hierbij dus de tips om je foam op te bergen. Echt heel handig!! Als ik even tijd heb ga ik zeker mijn foam in de CD-hoesjes opbergen!

Fijne avond,
Marianne

Nieuw blog Hobby World

Hobby World Croptime (Rijneke Boulevard Hazerswoude) is één van drie hobbywinkels in Nederland. Er zit nog een hobbywinkel in Almere en in Venlo.

Een tijdje geleden was opeens het blog van HWC niet meer te lezen en is er besloten een nieuw blog te beginnen maar nu een algemeen blog voor alle HW-winkels.
Op dit blog kun je over alles lezen wat er zoal in de winkels te beleven is. Neem dus ook eens een kijkje op dit blog.
Je zult er alles lezen over de akties in de winkels, de themadagen maar ook over de workshops die in gegeven worden. Dus zeker de moeite waard als jij van diverse hobby's houdt.
Want dat is zo leuk aan de Hobby World-winkels. Ze zijn er niet alleen voor de kaartenmakers of scrappers maar ook voor heel veel andere hobby's!! Je kijkt je ogen uit!!!

Fijne dag verder!!
Marianne

P.S.: gisteren zat Bep weer "heerlijk" te knuffelen met een schattig hondje. Ik kon het niet laten maar moest echt even haar foto "verpesten". Sorry Bep!!

vrijdag 4 november 2011

Update Smashbook

Ik hoop morgenavond (zaterdag) iets te kunnen plaatsen over mijn Smashbook. Als het goed is ligt er een voor me klaar en die kan ik morgen meebrengen. Jaaaaaaaaaaaa!!!

Dus.......................... tot zaterdagavond!!

Marianne

vrijdag 28 oktober 2011

It's a boy!!

Bij ons op het werk worden zo'n beetje alleen maar meisjes geboren. Nu heeft een collega van een andere afdeling een zoontje gekregen. Bij het zoeken naar het juiste papier kwam ik er achter dat ik eigenlijk alleen maar zoete kleurtjes had, veel roze.
Gelukkig had ik nog een papierblokje van Maja Design liggen met leuke blauwe kleurtjes. Dus ging ik aan de slag. 

Het voorbeeld heb ik van een kaart die ik had opgeslagen dus ik weet helaas niet meer van wie de originele kaart was. In elk geval heel erg bedankt voor het idee!! LOL.

M'n collega's vonden de kaart leuk. Nu maar hopen dat de papa en mama van Thomas hem ook leuk vonden!!

Fijne avond,
Marianne

dinsdag 25 oktober 2011

Kerstkaart nr. 6

Dit is kaartje nummer 6. Hiervoor heb ik papier gebruikt van My Minds Eye. Ik was meteen verliefd op de mooie bruine kleuren. Ik heb als basis Kraftpapier van Bazill genomen. Alle papierrandjes zijn bewerkt met Distress inkt.
De Magnolia is van vorig jaar. Ik vond die hoorntjes zo ontzettend schattig. Ik heb de stempel ingekleurd mer Copic Markers. Waar ik de stempel gekocht heb weet ik niet meer. Ze zijn tegenwoordig bij zo veel winkels te verkrijgen.
Ik heb Tilda laten zitten op een donkerbruin lintje dat ik over een mooi stukje kant heb laten lopen. Aan de linkerkant zie je een klein plastic gespje. Dat heb ik gekocht bij Scrapdelight. 
De bloemen zijn van Marianne Design. De blaadjes heb ik uitgestanst met een Creatable van Marianne Design, LR0133, de randjes heb ik bewerkt met Distress inkt.
De stempel is van Nicole Verkooijen, het randje van het cardstock heb ik bewerkt met Stickles.
Het gaat niet snel maar dit is "al" het zesde kaartje dus nog 44 te gaan. LOL.
Wat vinden jullie van het kaartje?

Fijne avond,
Marianne

Digi-magazine Hobby World

Zo ontzettend leuk!! Hobby World gaat komen met een Digi-magazine!! Wanneer precies, dat weet ik niet. Ik heb er in elk geval een stap voor stap foto-workshopje voor gemaakt.
Hou de website dus goed in de gaten!!!

Fijne dag!
Marianne

zondag 23 oktober 2011

Kerstkaartje

Zoals ik al eerder gezegd had, heb ik een paar kerstkaartjes gemaakt. Hier de volgende.
Ik heb een kerststempel van Don & Daisy gebruikt. Wat zijn dat ook weer een leuke stempeltjes!! De stempel heb ik ingekleurd met Copic Markers. De "gouden" gedeeltjes heb ik bewerkt met goud kleurige Stickles. Het randje heb ik bewerkt met Distress inkt.
Deze roosjes zijn van Marianne Design, ik had ze net gekocht en nog niet in de vakkendoos opgeborgen. De blaadjes zijn gemaakt van groen cardstock met een Creatable, ik dacht de LR0133. De randjes van de blaadjes heb ik weer bewerkt met Distress inkt. Het hartje heb ik uit designpapier gestanst met een stans van Bosskut, filagree heart. Na het stansen heb ik het hart met Versamark beinkt en bestrooid met transparante embospoeder. Het poeder verhit met de heattool zodat het hart een mooi glanzend laagje krijgt.
Het papier is van een papierblokje van het Kruidvat. Het lintje had ik nog en ik weet eerlijk gezegd niet waar ik het gekocht heb. Als ik ergens, in een winkel of op de markt, leuke lintjes zie breng ik ze mee. Kan nooit kwaad.
Nou, dit was kerstkaart nummer 5!!

Fijne zondag!
Marianne

zaterdag 22 oktober 2011

Nieuwe kerst Magnolia's

Jaaaaaaaaaaaaaa, ik heb ze vanmiddag ontvangen. De nieuwe kerst Magnolia's!!





     
Ik ben er zo ontzettend blij mee!! Ze zijn echt geweldig!!

Jullie snappen wat ik morgen ga doen??

Fijne avond,
Marianne

Nog een kerstkaartje

Hallo allemaal, wat een heerlijk weertje is het weer buiten. Als ik zo, vanuit mijn hobbykamer, naar buiten de tuin in kijk krijg ik helemaal zin om productief te zijn!!
Ik heb nog wat kerstkaartjes gemaakt. Hier is in elk geval nummer 1.
Het is een kerststempel van Nellie Snellen, Dawn. Ik heb hem ingekleurd met Copic Markers en hier en daar wat Stickles van Ranger.
Ik weet niet meer waar ik de roosjes vandaan heb. Ik heb er een aantal gekocht tijdens de Knotsgekke Kaarten en Scrapdagen en ik heb de nieuwe roosjes van Marianne Design. De roosjes bewaar ik in een vakkendoos, op kleur, dus dat gaat helemaal door elkaar. De blaadjes zijn in elk geval gestanst met Creatables van Marianne Design, LR0156. Ik heb ze van twee kleuren groen cardstock gemaakt en daarna de randjes bewerkt met Distress inkt. Het besje heb ik gekocht bij Hobby World Croptime.
Het papier is uit een papierblok van Eline's Winterhuis. Zo schattig, dat papier met die paddestoeltjes!! De randen zijn geponst met een pons van Fiskars. De doily is van wit cardstock gestanst met een Creatable van Marianne Design, LR 0169. De randen heb ik ook weer bewerkt met Distress inkt.

Ik vind hem zelf hartstikke schattig, sorry :). Wat vinden jullie van dit kaartje??

Fijn weekend!
Marianne

donderdag 20 oktober 2011

Oktober, Pink Ribbon maand

De hele maand oktober is Pink Ribbon maand. Velen van jullie zullen dit weten, misschien een enkeling niet. Vorig jaar heb ik "mijn dames" van de afdeling allemaal een roze lintje gegeven. We zijn tenslotte allemaal vrouwen en hebben er, zij het zijdeling, mee te maken (gehad).
Dit jaar zijn de meiden spontaan begonnen met het dragen van het roze lintje. Hartstikke leuk natuurlijk!!
Creashop Duymelot heeft een voor hun winkel speciaal ontworpen Magnolia stempel. Van elke stempel die verkocht wordt gaat €2.00 naar Pink Ribbon. Wat een geweldig initiatief!!
Natuurlijk heb ik deze, hartstikke leuke, stempel meteen besteld. Ik ben benieuwd wanneer ik hem binnenkrijg.
Is het geen schatje??!! Voor diegen die ook een afdrukje wil, ik wil wel ruilen tegen andere afdrukjes. Je kunt mij bereiken via scrappyfingers@gmail.com

Fijne avond,
Marianne

zondag 16 oktober 2011

Creatief met Kerstkaarten

Van de zomer had ik al verteld dat ik onverwacht kerstkaarten mocht maken voor de Creatief met Kerstkaarten van dit jaar. Mijn kaarten heb ik een aantal weken geleden al ingeleverd, nu is het wachten tot het magazine uitkomt.


Daarom hier alvast een voorproefje.










Als het magazine in de winkel ligt, zal ik het zeker hier tonen. Ik ben benieuwd of ik jullie nieuwsgierigheid gewekt heb!!
Marianne

WOYWW

Wat ligt er vandaag op mijn werktafel? Niets.... Afgelopen maandag ben ik bezig geweest met het overzetten van mijn foto's van een 6x8 a...