zondag 17 maart 2013

Creatief Weekend

Het lijkt me hartstikke leuk om met een gezellige groep dames een creatief weekend te organiseren. Ik zag op Facebook een foto van een lange tafel vol met scrappende dames en het begon meteen te kriebelen.
 
Wanneer, hoe, wat, waar, weet ik nog niet precies. Dat ligt helemaal aan iedereen die ook mee wil doen. Ik wil eerst graag weten of er animo voor is. Mocht het je wat lijken?? Ga dan eens naar Google+ en wordt lid van de community: Scrapbook en workshops in Uithoorn. Via die community zal zo'n beetje alle communicatie gaan lopen. Daar zijn al twee dames die heel positief gereageerd hebben.
 
Mochten jullie zelf nog ideeen/suggesties hebben, dan hoor ik dat natuurlijk graag!
 
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
 
Als de deelneemsters het leuk vinden, kunnen we zelfs twee kleine workshops er bij doen.


Er lijkt mij dus van alles mogelijk.
 
Ik zal onderstussen op zoek gaan naar een leuke lokatie in of vlakbij een bos. Dan kunnen we ook er nog even tussen uit voor een wandeling en/of het maken van foto's.


Lijkt het jou ook leuk? Zoek ons dan op op Google+ of mail naar:
scrappyfingers@gmail.com

Fijne zondag verder!
Marianne

donderdag 28 februari 2013

Workshop Mixed Media Canvas

Vandaag heb ik tijdens het knutselen bij Bep het voorbeeld gemaakt voor de workshop Mixed Media Canvas. Het was weer ontzettend gezellig!!

 
Het is niet zo'n mooie foto want deze is met mijn mobiel gemaakt. Ik heb ook foto's gemaakt met mijn camera maar die moet ik eerst nog bewerken.
 
De workshop wordt gegeven in Uithoorn, mocht je in Alphen aan den Rijn wonen en deze workshop willen doen kun je natuurlijk meerijden. De workshop is van 10.00 tot 16.00 uur en kost €34.95, incl. alle materialen, excl. lunch en zal op een zaterdag gegeven worden.
 
Uiteraard is er de hele dag koffie, thee en water en zorg ik voor iets lekkers er bij.
 
Er is nog geen datum voor deze workshop. Zodra de datum vaststaat zal ik het zeker hier bekend maken.
 
Opgeven kan via mail aan scrappyfingers@gmail.com  
 
Het enige dat je zelf moet meebrengen voor deze workshop zijn wat basisgereedschappen zoals een schaar en een oude doek om je handen aan af te kunnen vegen.
 
Ik heb er zin in!!
 
Marianne

Ik was er een vergeten!!

Ik had al eerder een berichtje geplaatst over een aantal blogs die ik, bijna, dagelijks bezoek. Daar was ik er een bij vergeten. Donna Downey!! Stom! Want zij was de eerste bij wie ik de mixed media-technieken zag.

En hierbij de link: http://donnadowney.typepad.com/
 
Veel plezier en ga zeker vaak het blog bekijken!! Elke maandag en woensdag plaatst zij een filmpje waarbij ze laat zien wat ze doet en welke producten ze daarbij gebruikt. Echt de moeite waard!!
 
Nou, vandaag heb ik een knutseldag! Samen met twee knutselvriendinnen gaan we heerlijk freubelen en kletsen. Gezellig!! Ik heb er zin in!!
 
Jullie ook een fijne dag!
Marianne

woensdag 20 februari 2013

Leuke technieken

Op Youtube vind je filmpjes met hele leuke technieken.

Een daarvan is deze:


Je kunt het natuurlijk ook met gesso doen of met witte verf.

Deze techniek zal ik de volgende keer eens gebruiken op een canvas. Ben benieuwd!

Fijne dag!
Marianne

vrijdag 15 februari 2013

Hoeraaaaa!! Mijn 400e blogbericht!!

Jeetje!! Dit is al weer mijn 400e blogbericht!! Hoe heb ik dat voor elkaar gekregen?? Zo'n ontzettend trouwe blogger ben ik nu ook weer niet. Vooral de laatste tijd niet.
 
Sorry hoor! Privé het nodige te doen. Druk op mijn werk. Tja, dan hou je minder tijd over voor creativiteit en het blog. Maar goed, 400 berichten vind ik niet niks!!
 
Zelf bezoek ik elke dag wel een aantal blogs en dan kom je er al snel achter dat je toch favoriete blogs hebt!!
 
De blogs die ik op dit moment (bijna)  dagelijks bezoek zijn deze:

Revving it up: Blog van Revlie die een kei is met Mixed Media!!
My scrappin' life: Blog van Birgit, doet wonderen met Glimmermist en embospoeders!

Christy Tomlinson: Blog van Christy, Mixed Media met een ander tintje!!
 
Deze drie blogs bezoek in echt bijna elke dag! Ze maken prachtige dingen en inpireren me ontzettend!! Ik weet zeker dat jullie deze blogs nu ook vaker gaan bezoeken!!
 
Fijne dag!
Marianne

zaterdag 2 februari 2013

Nog een keer Dyan

Ik heb nog een leuke video gevonden waarbij ze haar nieuwe stempels en stencils laat zien.

Geniet!!


Fijn weekend!
Marianne

donderdag 31 januari 2013

Workhop Mixed Media Canvas

Zaterdag 2 maart geef ik de workshop Mixed Media Canvas in Uithoorn.

          Dit is een voorbeeldcanvas wat we gaan maken zal anders worden

Tijdens deze workshop gebruiken we een canvas dat we gaan bewerken met allerlei materialen zoals: desigenpapier, lijm, verf, inkt, templates en nog veel meer.
 
De workshop is van 10.00 - 15.30 uur.
De kosten zijn € 34.95, incl. alle materialen, excl. lunch.
 
Na de workshop is er gelegenheid om te shoppen bij Handig Werk in Uithoorn, waar je 10% korting krijgt omdat je de workshop gedaan hebt.
 
Vind jij het ook niet erg om vieze handen te krijgen? Lijkt het je leuk om eens met heel veel verschillende producten te werken? Dan is deze workshop echt iets voor jou!!
 
Je kunt je voor deze workshop opgeven via scrappyfingers@gmail.com
 
Ik hoop je dan te zien!
Marianne

vrijdag 25 januari 2013

Distress inkt

Op het blog van Tim Holtz vond ik dit filmpje over Distress inkt.



Zeker de moeite waard om eens te bekijken.

Veel plezier er mee!!

Marianne

woensdag 23 januari 2013

Meer technieken uitleg

Ik heb nog meer gestempeld op LO's, en dat wil ik jullie laten zien.

Hier heb ik een designvel gebruikt dat al lang geleden gekocht had. Ik had het nooit gebruikt omdat ik de kleuren niet mooi vond. Het vel heb ik bespoten met Glimmermist zodat de kleur beter ging passen bij de foto die ik wilde gebruiken. Ik heb een stukje cardstock, formaat van de foto, op de plek gelegd waar ik de foto wilde hebben. Rondom dat stukje cardstock heb ik gestempeld met allerlei clear stempels die ik wilde gebruiken en pigment inkt. De inkt heb ik goed laten drogen.
 
Ik heb niet op de foto gestempeld omdat pigment inkt niet geschikt is voor het stempelen op foto's. Ik wilde perse pigment inkt gebruiken omdat ik de kleuren mooier vond dan de kleuren dan Distress  inkt of Stazon inkt. Deze laatste twee soorten kun je wel op foto's gebruiken.
 
Dit is de gehele LO. De vogelkooi heb ik wel met Stazon inkt gestempeld omdat je daar mooie scherpe afdrukken mee krijgt. Zo kun je een afzichtelijk vel designpapier toch gebruiken.
 
Hier heb ik twee vellen designpapier gebruikt met een schrijfblok-print. Ook deze vellen had ik al langer in mijn bezit maar kon ze nergens bij gebruiken. Ik heb met Versamark, doorzichtige inkt, bloemen gestempeld en daarop witte dekkende embospoeder gebruikt. Dat zie je natuurlijk niet op witte vellen papier. Daarom heb ik met een bijpassende kleur Distress inkt een grote rand beinkt. De bloemen pakken de inkt niet (resist techniek) en komen daarom extra goed uit.
 
Ook hierbij heb ik eerst bleomen gestempeld met Versamark en geembosd met dekkende witte embospoeder. Van een vel cardstock heb ik een kleiner kader gemaakt door aan de buitenkant een rand af te snijden en aan de binnenkant een vierkant zodat je een rand overhoudt van een paar centimeter. Het cardstockkader heb ik op een vel designpapier gelegd en ben er toen met een paar kleuren Distress inkt ( blauw en groen) overheen gegaan. Als je het cardstockkader weghaald krijg je in het blauw een mooie witte rand. Daar heb ik met een blauwe stift een stikrandje gemaakt.
 
Zo gebruik je designvellen die je anders misschien nooit zou gebruiken. Ik koop vaak pakketten met vellen van één lijn en daar zitten altijd wel dit soort vellen bij.
 
Ik hoop dat jullie er iets aan hebben,
Marianne

maandag 21 januari 2013

Showtime!!

Afgelopen zaterdag heb ik de workshop Basis Stempelen gegeven in Uithoorn. Tijdens de workshop heb ik de dames verteld dat al de door mij uitgelegde technieken ook te gebruiken zijn bij het scrapbooken.
Daarom wat voorbeelden. Deze voorbeelden zullen vast wel eens op het blog te zien zijn geweest maar nu geef ik wat uitleg er bij.

Hier heb ik structuurpasta gebruikt met een template (mal) van een stenen muur. De pasta heeft wel een paar dagen nodig om te drogen voordat je verder kunt. Ik heb papiertjes gesneden in de maat van de foto's en die neergelegd op de plek waar de foto's moesten komen. Daarna heb ik zelfgemaakte glimmermist gebruikt in de gewenste kleuren. De randen van de foto's heb ik bewerkt met een schuimkwast met zwarte acrylverf.
 
Op deze foto kun je goed de zandkorreltjes in de structuurpasta zien. De LO (layout) is helaas nog niet helemaal af (sorry Ans) dus ik kan hem nog niet laten zien.
 
Voor deze LO heb ik ook weer twee witte cardstockvellen genomen. Ik heb allerlei ponsen en stanzen (ook van collega's die scrapbooken) gebruikt en veel verschillende soorten sneeuwsterren uitgestanst. Die heb ik her en der op het papier gelegd en met Glimmermist van Tattered Angels bespoten. Na het drogen heb ik alle diecuts weggehaald en met diverse stempels in diverse kleuren blauw sneeuwsterren gestempeld.
 
De foto's heb ik met een glimmende witte acrylverf van Ranger bewerkt voor het sneeuweffect.



Ik heb ook scrappapierresten gebruikt. De kleuren Glimmermist en stempelinkt heb ik daar bij aangepast. Zo wordt het een mooi geheel.
 
Ik hoop dat jullie iets hebben aan deze uitleg!
 
Fijne dag!
Marianne
 
 

zondag 20 januari 2013

Nog meer video's van de CHA 2013

Deze video is eigenlijk speciaal voor de dames van de workshop van gisteren. Waarom?? De dames hielden alleen van heel netjes, gelijk, schoon, recht. Eigenlijk van alles waar iedere stempelaar van houdt. Ik dus ook. Dan ga je, geleidelijk aan, merken dat het niet altijd heel recht, netjes, gelijk of wat dan ook moet zijn. Dan ga je accepteren dat niet alles hetzelfde uitpakt ook al doe je het op precies dezelfde manier als de vorige keer.

Kijk hier maar eens naar. Geweldig!! (zou Bep zeggen)



Ik vind toch al dat ze hele leuke stempels heeft en hele leuke templates. Nu ik haar zo zie werken wil ik eigenlijk meteen aan de slag!!



Het geeft me ook meteen weer nieuwe ideeen voor Mixed Media Canvasjes!! Yeaaaaaaah!!!
 
Ik zal op zoek gaan naar nog meer leuke video's van de CHA om hier te laten zien.
 
Ook wil ik graag doorgeven dat ik weer workshops geef. Welke workshops en wanneer kun je hier zien: http://workshopsvanmarianne.blogspot.nl/
 
Fijne zondag!
Marianne

WOYWW

Wat ligt er vandaag op mijn werktafel? Niets.... Afgelopen maandag ben ik bezig geweest met het overzetten van mijn foto's van een 6x8 a...