zondag 15 november 2009

Een Award!!!!

Hoeraaaaaaaaaaaa! Ik heb een Award gekregen voor mijn blog!! Dank je wel Anita!! Wat leuk!! Ik wist eerst niet wat ik er mee aan moest maar na een beetje navragen bij anderen, hier is ie dan!



1: Where is your cell phone? In mijn tas, uit
2: Your hair? Nu is het aubergine, toevallig net naar de kapper geweest
3: Your Mother? Corrie
4: Your Father? Ruud
5: Your favorite food? Spruitjes
6: Your dream last night? Ik heb volgens mij niet gedroomd
7: Your favorite drink? Kersenbrandewijn
8: Your dream? Heb ik eigenlijk niet, het gaat vreselijk goed zo
9: What room are you in? Mijn scrapbookkamer, erg rommelig
10:Your hobby? Veel creatieve dingen
11:Your fear? Ik ben nergens bang voor
12:Where do you want to be in 6 years? Bij John en ik hoop heel gezond
13:Where were you last night? Thuis
14:Something that you aren't? Slank
15:Muffins? Doe maar niet
16:Whishlist item? Te veel om op te noemen
17:Where did you grow up? Alphen aan den Rijn
18:Last thing you did? Een film kijken op tv
19:What are you wearing? M'n hangpak
20:Your TV? Lekker groot
21:Your pets? Een hele lieve poes genaamd Tijgertje
22:Best friend? Mijn man, John
23:Your life? Veel te druk, te weinig tijd
24:Your mood? Ik probeer altijd vrolijk te zijn
25:Missing someone? Ja, mijn vader en moeder en mijn zusje
26:Vehicle? M'n Twingotje
27:Something you are not wearing? Bikini
28:Your favorite store? Oil and Vinigar, het ruikt het zo lekker
29:Your favorite color? Als het maar een heldere frisse kleur is
30:When was the last time you laughed? Ik lach elke dag
31:Last time you cried? Dat is al weer een tijdje geleden
32:Your best friend? Nogmaals mijn man John
33:One place that I go to over and over? Maastricht
34:Facebook? Ja
35:Favorite place to eat? Dat is nu Dolce Vita

En dan moet ik 5 personen uitzoeken waarvan ik vind dat ze de award verdienen.
Astrid, en dan meer om haar te motiveren wat meer aan haar blog te doen!!
Lisza, ze maakt prachtige kaarten én is een prachtig mens.
Angelique, ze kan ontzettend mooi stempels inkleuren.
Ans, haar werk is prachtig.
Francien, omdat zij creatief is op een heel breed gebied.

Nou, allemaal veel plezier er mee.

Marianne

donderdag 12 november 2009

Allebei klaar!

Vandaag ben ik gezellig bij Astid wezen knutselen. Heerlijk zo'n dagje samen aan de slag en ideeen uitwisselen. Astrid is een workshop miniboekje aan het voorbereiden en ik moet zeggen, errug leuk!!!

Ik heb vandaag onder andere gewerkt aan de tweede kerstkaart voor de workshop. Deze workshop ga ik zaterdag 12 december geven van 10.00-12.30 uur en zal €12.50 gaan kosten (moet nog even alles berekenen maar €12.50 zit aardig in de buurt). En dit zijn dan de kaarten die we gaan maken. We gebruiken scrappapier van Basic Grey (Eskimo Kisses), Kersttoddlers (stempel) van Eline en we kleuren de stempel in met Coloursoft van Derwent. Je kunt je opgeven in de winkel of via een mail aan: workshops@croptime.net




Weer een Scrapkaarten workshop

Op verzoek van wat klanten geef ik binnenkort weer een scrapkaartenworkshop. Een workshop met kerstkaarten. Ik heb al een voorbeeldje klaar. Omdat de Kersttoddlers van Eline deze week bij Hobby World Croptime zijn binnengekomen, gebruik ik natuurlijk een stempeltje van deze serie. Een schattig engeltje!! Het engeltje heb ik trouwens gestempeld op DCP papier, wat ik speciaal voor de Copic Markers had gekocht. Het werkt heeeeeeeeeeeeerlijk met de Coloursoft potloden van Derwent!!! Het lijkt wel of je de kleuren veel beter kunt doezelen. Het ging per ongeluk maar ik ben er heel tevreden over! Nu nog een kaartje maken voor de workhsop en een datum prikken. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte!


Marianne

zondag 8 november 2009

Ik kan niet wachten....................


Hebben jullie hem ook al her en der op blogs en websites zien verschijnen????? Scrapcards nr 3??????????????????? Ik kan niet wachten tot hij weer in de winkel ligt. Is het al 21 november?????????????
Marianne

Beloofd is beloofd!

Tja, ik had beloofd van de kerstkaart een foto te maken in plaats van de scan, die erg flets was. Het licht was niet optimaal (jeetje, heb ik nog meer smoezen??) maar het zijn toch mooie foto's geworden. Gelijk ook maar foto's gemaakt van de andere twee (!!) kerstkaarten die ik had gemaakt.

Deze kerstkaart maakte ik "even" tussendoor. Ik zat te wachten op iemand en zat onderhand wat te snijden en te plakken. Toen ik later thuis was heb ik de Sugar Nellie erop gemaakt en de bloemen erop geplakt.
Deze kaart was eigenlijk bedoeld voor een kerstkaartenworkshop bij Croptime. Helaas verkopen ze geen Cuttlebug artikelen in de nieuwe winkel dus................. Hebben we andere kaarten moeten verzinnen.


Deze kaart is gemaakt voor Lieke, dochterje van een collega, omdat ze gek ik op varkentjes. Het papier is trouwens van October Afternoon. Schattig papier!!

Ik probeer eind november nog een workshop "Snelle kerstkaarten" te geven maar dat ligt aan de situatie op mijn werk. Even afwachten hoe het daar gaat, maar ik laat het zo snel mogelijk weten en zal dan meteen de kaarten plaatsen die we tijdens de workshop gaan maken.

Marianne

donderdag 5 november 2009

Sorry!!

Ik ben een hele slechte blogger! Ben op dit moment met zoveel andere dingen bezig dat mijn eigen ding (het blog) erbij inschiet! Jammer, maar helaas.

Ik had vorige maand een blok met mooi kerstpapier gekocht en daar heb ik deze kaart mee gemaakt.

Ik zie dat de kleuren nogal flets zijn (kaarten zijn ingescand) dus ik zal morgen foto's maken van de kaarten. De kleuren komen dan wel beter uit. De stempel is ingekleurd met Coloursoft van Derwent. Echt wel mijn favoriet.
Op het werk hebben we een "babyboom". Eigenlijk altijd wel hoor, er is altijd wel iemand zwanger. Vorige maand is er een dochtertje bij een collega geboren (foto van het kaartje ben ik even zoek) en deze maand een zoontje. Het kaartje had ik bijna klaar, ik hoefde alleen de naam er nog op te plakken.


De stempel van deze kaart is ingekleurd met Copic Markers. Het resultaat is ook wel leuk maar ik bemerk dat ik wel meer moet oefenen ermee. Ik vind in elk geval de kleuren van de Copic Markers wel sprekender.

Verder hebben Astrid van der Meij en ik een kerstkaartenworkshop gegeven. Bij elkaar hadden we 13 dames en 1 heer. Ze waren in elk geval heel enthousiast!!

Zo, dat waren de dingetjes van de laatste maand. Het is op dit moment erg druk op m'n werk, wat betekent dat ik 's avonds eigenlijk geen puf meer heb. Maar ja, dat komt waarschijnlijk wel weer.
Er staan verder geen "leuke" dingetjes op de agenda maar zodra ik weer iets te melden heb, zie je mij hier weer terug.
groetjes,
Marianne

donderdag 8 oktober 2009

Zucht..................

Ik heb gisteren een blok met praaaaaaaaaaaaaachtig kerstpapier gekocht! Zucht.............. Ik hoop daar wel erg mooie kaarten van te kunnen maken. Vrijdag ga ik lekker een dagje bij Hobby World in Hazerswoude zitten knutselen. Zodra ik iets klaar heb zal ik het hier natuurlijk laten zien!

donderdag 1 oktober 2009

Kerstkaartenworkshop 29 oktober

Eindelijk hebben we het voor elkaar! We hebben de voorbeeldkaarten voor de Kerstkaartenworkshop bij Hobby World in Hazerswoude.
Donderdag 29 oktober geven Astrid van der Meij en ik een workshop. We verdelen de cursisten en gaan ieder aan de slag met onze kaarten. Na ruim een uur gaan de cursisten wisselen van tafel en kunnen zij de andere kaarten maken. Astrid en ik hebben ieder zo onze eigen technieken en eigen stijl.

Astrid gaat aan de slag met alcohol inkt om je eigen achtergrondpapier te maken en met inkt en embospoeder voor prachtige effecten.
Ik ga aan de slag met scrappapier, stempels en Coloursoftpotloden van Derwent. Ook gebruiken we Cat's Eyes inkt. We willen ieder twee kaarten laten maken dus het wordt hard werken. Je gaat dan ook naar huis met vier hele leuke kaarten.

De workshop is dus donderdag 29 oktober van 13.30-16.00 uur of van 19.00-21.30 uur. Mocht je die dag dus moeten werken, kun je gezellig 's avonds langskomen. De kosten zijn €18.00, inclusief papier, inkt, enz. en een lekker kopje koffie of thee. Kijk wel even op de site voor het lijstje met basisgereedschappen die je zelf moet meebrengen.

Tataaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Dit zijn de kaarten die je gaat maken!








Nou, misschien tot donderdag 29 oktober?? O ja, je kunt je opgeven in de winkel of via een mail naar hobbyworld@croptime.net

Marianne

woensdag 23 september 2009

Het Hobby World Croptime assortiment

Over het assortiment van Hobby World (er zijn nog twee winkels en als het goed is komen er dit jaar nog twee winkel bij) lopen de meningen uiteen. Voor diegene die denkt een hele grote scrapwinkel te vinden zal ik laten zien wat er wel te vinden is. Helaas, niet alleen scrapspullen, maar wel heel veel hobbyspullen die je ook zeker voor het scrappen kunt gebruiken. Wat dacht je alleen al van de collectie prachtige knopen??!!


Of de geweldige stoffen die er liggen??!!


Ik ga ze in elk geval gebruiken voor m'n LO's!! Ik heb al hele leuke ideeen!! Naast het CreaMotion en EK Succes assortiment aan scrapspullen zul je ook Basic Grey gaan vinden, K&Company, Imaginisce, October Afternoon en nog veel meer. Bezoek regelmatig de site zodat je kunt zien wat er nu weer nieuw is in de winkel.


Marianne

zondag 20 september 2009

Zo, en nu even rust???

Het is wel weer heel lang geleden dat ik een berichtje heb achtergelaten op m'n blog. Druk, druk, druk, druk!!!! Tja, als je vriendin een nieuwe, giga, hobbywinkel opent!!! Afgelopen donderdag opende de burgemeester van Hazerswoude de nieuwe Hobby World Croptime aan de Rijneke Boulevard in Hazerswoude. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!!! Twee verdiepingen met spullen om te gebruiken voor je hobby!!!!

Dus ik ben druk geweest met het invullen van hun website, maken van voorbeelden, voorbereiden van de demo's en helpen inruimen. En nu rust??? Neeeeeeeeeeeee, nu mag ik workshops gaan voorbereiden!!! Gelukkig heb ik nog even want het is best wel een drukke tijd geweest.
De eerst volgende workshop is een kerstkaartenworkshop die ik samen met Astrid van der Meij geef. Hartstikke leuk!!! Donderdagmiddag van 13.00-16.00 uur of donderdagavond van 19.00-22.00 uur kun je 2 tot 4 kerstkaarten komen maken. Astrid van der Meij zal ik elk geval kaarten met stempelen voorbereiden. Ik weet het nog niet omdat mijn plan (het gebruik van de Cuttlebug) nu niet kan doorgaan. Hobby World Croptime heeft geen Cuttlebug producten. Wel de Big Shot van Sizzix dus ik moet mijn plannen een klein beetje aanpassen. Komt helemaal goed hoor!! Zodra wij voorbeelden hebben zal ik ze hier plaatsen.
Hieronder kun je de andere workshops vinden die ik ga geven bij Hobby World Croptime.
23 januari Workshop Scrapkaarten maken
20 maart Workshop Minibook in purse
17 april Workshop Scrapkaarten maken
15 mei Workshop Envelopkaart met labels
12 juni Workshop Wallhanging
Verder geef ik weer de bloemenworkshop, februari 2010, maar dan helemaal aangepast met de allernieuwste spullen en nieuwe bloemen!!
Ik heb er zo'n zin in!!! Hou dit blog dus in de gaten!!! Ik heb nog veel meer ideeen!!

groetjes,
Marianne

dinsdag 25 augustus 2009

Get Sketchy challenge 2

Voor de tweede challenge van Get Sketchy heb ik ook een kaart gemaakt. Omdat ik ook bezig ben met het maken van voorbeeldkaarten voor mijn demo van donderdag 17 september bij Hobby World Hazerswoude en voor de winkel zelf, heb ik deze kaart gemaakt van spullen die bij Hobby World te koop zijn.

Het papier vond ik meteen helemaal leuk!! Echt mijn ding! De stempel is van CreaMotion en ik heb hem ingekleurd met Copic Markers. Best nog wel moeilijk hoor. Ik ben dan ook benieuwd of ik dingen bijleer of goede tips krijg op de workshop die ik in september ga volgen.

Dus toch een glimp van mijn voorbeeldkaarten.

groetjes,
Marianne

WOYWW

Wat ligt er vandaag op mijn werktafel? Niets.... Afgelopen maandag ben ik bezig geweest met het overzetten van mijn foto's van een 6x8 a...